کدخبر : 1500
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
فاقددیدگاه
بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان؛

برخی از مشکلات و دغدغه‌های پرسنل درمانی و مددجویان مراجعه‌کننده

یک پرستار بالین که به‌عنوان یک همراه به مرکز درمانی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) مراجعه کرده بود از دغدغه‌های پرسنل درمانی و مددجویان این مرکز می‌گوید.

یک پرستار بالین که به‌عنوان یک همراه به مرکز درمانی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) مراجعه کرده بود از دغدغه‌های پرسنل درمانی و مددجویان این مرکز می‌گوید.
بر اساس این گزارش متن کامل یادداشت این پرستار به شرح ذیل است:
اصلی‌ترین دغدغه پرسنل که زندگی خانوادگی آنان را تحت‌الشعاع خودش قرار داده دریافت نکردن معوقات ۶ ماه کلینیک ویژه ( کارانه) و ۳ ماه اضافه کاری آنان است.
اعمال قوانین سخت‌‌گیرانه نگهبانی در جلوگیری از ورود وسایل نقلیه پرسنلی که توسط خانواده‌شان به بیمارستان رسانیده می‌شوند و پیاده کردن همکاران دم درب ورودی خارج بیمارستان هم‌چنین استقرار پلیس راهنمایی رانندگی در درب ورودی تا در صورتی‌که پرسنلی اعتراض کرد، اعمال قانون کند.
ترس از مورد آزار و اذیت قرار گرفتن پرسنل زنی که در بیرون بیمارستان پیاده شده‌اند از حمله‌ی سگ‌های ولگرد در زمان طی کردن مسافت درب ورودی خارج بیمارستان تا ورودی بخش‌ها بخصوص زایشگاه و بخش دیالیز که مسافتی بسیار طولانی است و نامه اعتراضی همکاران بخش دیالیز در نگهبانی ورودی بیمارستان موجود است و پیوست این متن.
افزایش برخورد لفظی همکاران، خانواده‌هایشان و ارباب رجوع با نگهبانی درب ورودی بیمارستان پس از اعمال قوانین شدید کنترل وسایل نقلیه در مواردی هم این مشاجرات لفظی به نزاع فیزیکی دو طرف ختم شده طوری‌که همکاران نگهبانی گلایه داشتند که بر اساس اعمال قوانین سخت‌گیرانه فعلی دیگر آن احترام و جایگاه خود را در میان همکاران ندارند در حالی‌که مأمور و معذورند.
این در حالی است که از زمان تغییرات جدید در رفت و آمد و اعمال قوانین افراطی کنترل ورود و خروج همراهان بیماران به بخش‌ها در جهت ملاقات بیمارانشان آمار برخورد فیزیکی با نگهبانان بیشتر شده که اخیراً نیز ۵ نگهبان بیمارستان توسط همراهیان بیماران مورد ضرب و شتم جدی قرار گرفتند و راه مراجع قانونی را در پیش دارند.
افزایش آمار سرقت از وسایل نقلیه همکاران در پارکینگ بیمارستان و گزارش پرسنل به حراست در جهت پیگیری ( زاپاس، ضبط پخش، باطری ماشین و وسایل داخل کابین از قبیل کیف و اشیاء قیمتی ….)
حال پرسش اینجاست که آیا بیمارستان، محل ارایه خدمت به مددجویان است و ایجاد بستر رفاه برای پرسنل یا اعمال قوانین افراطی و افزایش بروز نارضایتی در پرسنل و ارباب رجوع به‌عنوان گیرنده خدمات سلامت در جامعه.
امید است که مسئولان این بیمارستان برای برطرف کردن مشکلات بوجود آمده که تماماً از مشاهدات میدانی و گفت‌وگو با همکاران تهیه شده اقدامات لازم را مبذول کنند و از بیمارستان‌های دیگر شهر مثل بیمارستان تأمین اجتماعی زاهدان در جهت عزت و احترام به همکاران و مددجویان الگوبرداری کرده و سر لوحه خدمت خود به جامعه قرار بدهند.

 

منبع : سایت نظام پرستاری تهران

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما